Vårblommor

Standard

Idag har jag provat att göra vårblommor med pastellkritor och vattenfärg. Såg förslag på detta på bloggen Skapligt enkelt och var tvungen att prova då vi ska ha tema vår på jobbet de kommande veckorna.

Först valde jag ut Blåsippa, Vitsippa, Snödroppe och Tussilago som de vårblommor som jag ville göra. Sedan delade jag ett A4 i fyra lika stora delar innan jag målade blommorna med pastellkrita och fyllde i konturerna med svart pastellkrita. Efter det målade jag med blå vattenfärg över de fyra bilderna och knölade ihop dem för att få den härliga strukturen på papperet.

Ska bli jättekul att göra detta med barnen på jobbet!

20160401_132810 (1)

Härliga vårblommor!

 

Kommentera

