Mumin

Standard

Så har ännu en figur tagit form med hjälp av virknål och garn.

image

Perfekt aktivitet för mig som vill att allt ska gå fort. Det går liksom inte att skynda fram dessa figurer för då blir det fel och jag får börja om. Vilket jag fått göra ex antal gånger idag när armarna skulle tillverkas.

image

Som tur är ger jag mig inte i första taget så tillslut fick lilla Mumin både armar, ben och svans.

image

Nu är det bara att fundera ut vad nästa figur ska bli för det är lika bra att fortsätta träna på att vara här och nu och räkna, räkna, räkna…

image

Mönstret till detta lilla troll hittar man här
http://crochetamigurumi.blogg.se/2009/july/flodhast-mumin-monster-hippo-moomin-pattern.html

Kommentera

