Växtkraft

Standard

En uppgift som jag har haft den här sommaren har varit att låta trädgården bara vara. Strunta i ogräs och annat som jag skulle vilja göra i trädgården och se att både jag och trädgården överlever ändå. Det blev lättare än vad jag först hade trott och till och med ogräs kan ha sin charm och dessutom fina blommor.

Mina Pelargoner som jag var rädd att de inte skulle ta sig har blivit så kraftiga och fina fast de bara har fått lite vatten då och då.

Solrosorna som började sitt liv i miniväxthusen i våras fick flytta ut i rabatten efter ett litet stopp i krukor i växthuset och de har blivit långa och ståtliga trots att de är omringade av diverse ogräs.

Nu hoppas jag bara att de vill blomma snart!

Kommentera

